Cyberkids

EGU-forløb, foråret 2014 Leg og læring med digitale medier i dagtilbud
..... husk at se videoerne nederst på siden

Vi har arbejdet med børn og medier.
I denne uge har vi arbejdet med digitale medier. Vi har set en masse film som handler om børn og deres brug af digitale medier. Vi har også samarbejdet i grupper og fået forskellige opgaver som vi har løst med succes. Der er blevet lagt film på YouTube, hvori vi har lært at bruge egenskaberne der kan bruges på YouTube og andre redigerings programmer.


Derpå har vi haft en dialog om krænkelser af børn på internettet. Der er blevet diskuteret om spil på Ipads ect. Vi diskuterede frem og tilbage på klassen om spillet der handler om operationer, der kan hjælpe større mennesker. Det synes vi alle var forkert da børn hurtigt kan få et forkert syn på dem selv.

Arbejde med børn og sprog
I tirsdags skulle vi lave en tegneserie, med en lille historie bag sig. Vi lærte at bruge SkoleTube og der under et program der hedder Pixton. Det var en god dag med masser af god læring. Tilslut skulle vi fremlægge for en anden person der ikke vidste meget om det vi havde lavet - så man kan sige det blev set med helt nye øjne. Da der var blevet fremlagt var vi glade og stolte over vores præsentation

Vi har arbejdet med musik.
Hvad vi har lavet med musik: vi har sunget to sange Rasmus Seebach 1000 farver og Medina vi to.
vi fandt musik redigerings app's på vores telefoner, så skulle vi indspille Medina vi to, først i mikrofon og på Ipad bagefter.
Hvad vi har lært med musik redigerings app's: nogen af os lærte at redigere sang/musik på Ipad, vi fik lært at sætte et nyt beat på sangen med Trommer, Guitar, Bas, og meget mere. Fra Abel og Tina

 

  

Medina - vi to.
Vi tænkte, at vi ville lave en video/billeder der passede med teksten i sangen. Vi valgte derefter til sidst, at putte et billede ind af os alle tre, så man kunne se hvem der havde lavet videoen. Ellers alt andet kom hen af vejen.

 

 

Gruppen skal prøve at, formulerer en historie ud fra delte sætninger som kommer fra det enkelte barn.

- Som til sidst bliver til en historie, som det enkelte barn evt. kan tegne en tegning til.

 

 

 

Den handler om to personer (Dreng, Pige) som elsker hinanden men os skændes, selvom at de skændes meget så bliver de altid gode venner igen, fordi at de ikke kan undvære hinanden. Fra Abel og Tina.

 

 

 

Gruppe 3 Jytte, Sine og Michelle

Gå en tur, hvor vi går på opdagelse. Efter små dyr. Har taget billeder, og skabt en historie. Ud fra de billeder vi har taget, kan man skabe en historie.